Wstrzymanie treningów

Po kolejnej wizycie u rehabilitantki  wieści są niepomyślne. Mój powrót niestety musi zostać odłożony o całe 2 tygodnie.

źródło: http://findicons.com

Wtorek, 9 sierpnia 2011r,. 3,5km biegu

Dzień rozpocząłem od biegu w parku. Było chłodno wręcz przyjemnie. 3,5km upłynęły bardzo szybko. Właściwie w trakcie biegu po miękkim nie czułem dolegliwości. Nieco noga usztywniła się na krótkim odcinku bieganym po twardej nawierzchni. 

Po zakończeniu biegu umiarkowane rozciąganie i mrożenie. Nie czułem żadnego bólu. Jednak w trakcie dnia powrócił :(

Środa, 10 sierpnia 2011r. wizyta w Ortoreh

We środę miałem wizytę kontrolną. Beata słysząc o problemach zasugerowała dla mojego dobra odłożenie biegania na jeszcze 2 tygodnie. Skoro dla mojego dobra to kolejny sezon biegania mogę zacząć później. Okolice kaletki ścięgna były bolesne, ale nie było obrzęku samego ścięgna. 

Po sesji elektrowstrząsów zaaplikowanych na obie nogi rozpoczęliśmy poszukiwania przyczyny bólu. Miałem wrażenie, że po rozpoczęciu biegu blokuje mi się łydka na wysokości przyczepu ścięgna do mięśnia. To miejsce było nieco ponapinane. Jednak prawdziwe napięcie odkryła Beata z przodu nogi – w okolicy piszczeli. Masaż naprawdę bolał co jest rzadkością w Ortorehu.

Okazało się, że obwody łydek na skutek ćwiczeń słabszej nogi wyrównały się. Ćwiczenia wzmacniające samą prawą nogę zostały zawieszone.

Zmodyfikowany został również zestaw ćwiczeń:

  1. Wspięcia na palce na podwyższeniu i powolne opuszczanie na prawej nodze poniżej podwyższenia.. 3 x 10 powtórzeń
  2. Wspięcia na palce na płaskim. 3 x 10 powtórzeń
  3. Wypad w przód na niestabilne podłoże. Ważne aby od razu stawiać całą stopę. 20 powtórzeń na każdą nogę na poduszce rehabilitacyjnej lub 40 na kocu
  4. Na niestabilnym podłożu stanie na jednej nodze wraz z podnoszeniem rąk do góry i opuszczaniem. 20 powtórzeń na każdą nogę na poduszce lub 40 na kocu
  5. W klęku jedną nogę wysuwamy do przodu, drugą dociągamy do pośladka. 20 powtórzeń na każdą stronę.

Po kilku mało udanych próbach ustania na poduszce rehabilitacyjnej zdecydowałem się na jej zakup.

Zamiast trenować bieganie będę trenował równowagę na berecie :)


Komentarze facebook:

comments

to “Wstrzymanie treningów”

  • drproctor Says:

    Wracaj szybko do zdrowia!

  • michal Says:

    Dzięki za życzenia – mam nadzieję, że po tych ćwiczeniach uda mi się przebiegać kolejny sezon bez kontuzji.

  • Ava Says:

    Oj, czuję że się będziemy mijać w Ortorehu :) Nie przyspieszaj z powrotem do biegania, bo ja już się naczytałam jak to za wczesne rozpoczęcie po kontuzji kończy się jej odnowieniem i teraz naprawdę zamierzam przystopować na tyle ile każą – życzę Ci żebyś niedługo zapomniał o tej kontuzji – pozdrówka!

  • michal Says:

    Może się spotkamy w jedynej i niepowtarzalnej koedukacyjnej szatni ;) Czekam niecierpliwie na właściwy dzień, ale słucham się rehabilitantki. Sezon i tak spisany na straty więc nie próbuję przyspieszać.

  • Ava Says:

    tak, szatnia bardzo integruje pacjentów :) a wiec może do zobaczenia

  • Milkoshake Says:

    Jak tam zdrowie? Mamy nadzieję, że już lepiej, z doświadczenia wiemy, że przerwy w nałogu (bieganiu:) ) nie są łatwe i człowiek nie bardzo wie co ze sobą zrobic :)

Skomentuj

Poinformuj mnie o nowych komentarzach na e-mail. Możesz także SUBSKRYBOWAĆ ten wpis bez komentowania.